Wydawca treści Wydawca treści

Deklaracja dostępności

Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron jednostek LP w domenie: .lasy.gov.pl

  • Data publikacji strony internetowej: 1 lipca 2012 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 6 marca 2019 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodów wymienionych poniżej.

Niezgodność z załącznikiem

  • elementy nawigacji strony o niskim kontraście,
  • niepełne opisy alternatywne elementów grafiki szablonu strony,
  • elementy formularzy nie posiadające opisów alternatywnych,
  • stosowanie formatowania mogącego ograniczać czytelność dłuższych bloków tekstu,
  • pliki w formacie PDF, które powstały na podstawie niewłaściwie przygotowanych dokumentów (np. skanów).

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 20 lipca 2020 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 22 maja 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o wyniki audytu z serwisu validator.utilitia.pl

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Koordynatora dostępności cyfrowej Agnieszki Krokowskiej, e-mail: dostepnosc.cyfrowa@zilp.lasy.gov.pl lub telefonicznie: 22 270 71 00.

W zgłoszeniu podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli termin będzie zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym oraz wskażemy nowy termin (nie dłuższy niż 2 miesiące).

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej, zaproponujemy Ci dostęp do treści w sposób alternatywny.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli odmówimy zapewnienia dostępności, możesz złożyć skargę. Masz również prawo odmówić skorzystania z zaproponowanego alternatywnego dostępu.

Skargę możesz złożyć do:

  1. Dariusz Gąsiorowski - Dyrektor Zakładu
    Zakład Informatyki Lasów Państwowych im. Stanisława Kostki Wisińskiego
    ul. Leśników 21 C, 05-090 Sękocin Stary
    Dyrektor przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek, godz. 9:00-11:00, pok. nr 3.
  2. Skargi i wnioski można:
    • przesłać listownie na adres:
      Zakład Informatyki Lasów Państwowych
      im. Stanisława Kostki Wisińskiego
      05-090 Sękocin Stary, ul. Leśników 21 C
    • przesłać w formie pisma elektronicznego przez ePUAP
    • przesłać e-mail na adres: biuro@zilp.lasy.gov.pl
    • doręczyć osobiście do Kancelarii Zakładu

Pomocne mogą być informacje dostępne na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także skontaktować się z Rzecznikiem Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję.

Dostępność architektoniczna

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Dostępność architektoniczna dla budynku biurowego Nadleśnictwo Wolsztyn w Wolsztynie, ul. Bohaterów Bielnika 29, 64-200 Wolsztyn.

Wejście główne (frontowe) do budynku Nadleśnictwa Wolsztyny znajduje się od strony ul. Bohaterów Bielnika 29 (od strony południowej), bezpośrednio z poziomu chodników biegnących wzdłuż budynku i miejsc parkingowych oraz drogi dojazdowej. Wejście (boczne) techniczne (od strony północno-zachodniej) jest niedostępne dla osób nieuprawnionych (spoza siedziby Nadleśnictwa Wolsztyn).

Pojazdy parkowane są na ogólnodostępnym parkingu przed budynkiem. Na parkingu  wyznaczone są dwa miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych.

Dostęp do budynku nie wymaga pochylni ani platform dla osób niepełnosprawnych. Wejście główne prowadzi do przestronnego holu, dalej korytarzami do pomieszczeń biurowych. Dostęp do pomieszczeń znajdujących się na poddaszu użytkowym odbywa się klatką schodową oraz korytarzem – brak windy. Rejestracja petentów odbywa się w sekretariacie znajdującym na parterze budynku, skąd są doprowadzani na miejsce spotkania przez osobę, z którą są umówieni. Obsługa osób niepełnosprawnych, przez osoby posiadające pomieszczenia biurowe na poddaszu użytkowym, odbywa się w pomieszczeniu znajdującym się przy sekretariacie.

Drzwi i przejścia w budynku posiadają minimalną szerokość 90 cm, umożliwiającą skorzystanie z przejścia osobie niepełnosprawnej.

Korytarze na parterze budynku przebiegają na jednym poziomie. Wejścia do pomieszczeń biurowych nie posiadają progów.

Na parterze oraz na poddaszu znajdują się toalety. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku biurowego.

W budynku nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiającym poruszanie się osobom niepełnosprawnym i słabowidzącym.

Po budynku można poruszać się osoba z psem asystującym.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Budynek obsługiwany jest przez pracownika sekretariatu posługującym się tylko językiem polskim.

Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego.

Istnieje możliwość skorzystania ze wsparcia tłumacza (na miejscu lub online) pod warunkiem umówienia wizyty i zgłoszenia takiej potrzeby co najmniej 3 dni wcześniej.

W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy bądź ustalenia terminu spotkania wskazane jest kontakt telefoniczny na nr +48 68 384 21 46 lub drogą e-mail na adres wolsztyn@zielonagora.lasy.gov.pl.